Contentspecialist
Ben jij benieuwd naar het verhaal achter hoe onze woon- en leefomgeving wordt gerealiseerd? Wie dat doet, wat erbij komt kijken, welke innovaties hiervoor nodig zijn? Heb jij een vlotte pen? Vind je het leuk om een gedeelte van je tijd aan projectmanagement te besteden en wil je graag pakkende content maken over een heel gevarieerd aanbod aan producten, diensten en bedrijven? Lees dan gauw verder. Want dan zijn wij op zoek naar jou om ons contentteam te versterken. Nog geen kennis van de bouwsector? Geen zorgen, je leert hier snel!
Wij zijn BouwKennis ContentCreatie – hét contentspecialistenteam dat al ruim 10 jaar pakkende content verzorgt voor diverse klanten in de bouwsector. Dit doen wij onder de vlag van BouwKennis: deze ambitieuze organisatie levert markt- en marketinginformatie aan de totale bouwkolom.
Lang verhaal kort: we zijn een full-service, no-nonsense contentmarketingbureau met ervaring in bijna elke vorm van communicatie. Dit doen we voor diverse partijen in de bouw-, vastgoed- en installatiewereld en voor BouwKennis zelf. Niet alleen verzorgen we complete magazines, ook worden we gevraagd om op projectbasis bij te springen bij toffe cross-mediale communicatievraagstukken. Daarnaast helpen wij de analisten van BouwKennis met het make van de vertaalslag van onderzoek naar goed leesbare analyses. Met de content die wij creëren, helpen wij onze klanten bij het behalen van hun doelen. Online en offline. Elke dag opnieuw.
De bouw- en installatiesector saai? Welnee joh! Er zijn maar weinig sectoren die zo verweven zijn met de openbare ruimte, demografie, politiek, economische activiteit en het klimaat. De bouw is dynamisch en zeer gevarieerd. Content om de architect te bereiken is anders dan content voor de installateur. Dat maakt ons werk elke dag net wat anders.
We willen graag dat BouwKennis ContentCreatie voelt als een warm bad. Je collega’s zijn bevlogen en gemotiveerd. Er heerst een informele werksfeer waar er veel ruimte is voor een praatje en persoonlijke aandacht. We leren jou graag kennen!
Content creëren, zoals magazines, rapporten, whitepapers, videographics, infographics, projectbeschrijvingen en blogs
Interviews afnemen om daar weer interessante, pakkende artikelen van te maken voor verschillende doelgroepen
Onderzoekuitgave maken (dit doe je niet alleen – we beschikken over een top grafisch vormgever en ervaren analisten, die je helpen het verhaal compleet te maken)
Social media posts schrijven en kanalen beheren. Je vindt het dus leuk om op de socials actief te zijn!
Projecten voor klanten begeleiden, plannen en managen;
Meedenken met de contentstrategie van onze opdrachtgevers;
Je hebt minimaal een afgeronde hbo-/wo-opleiding; bij voorkeur op het gebied van marketing, communicatie of journalistiek
Je hebt redactionele ervaring met zowel digitale als printmedia
Je bent klantgericht
Je werkt nauwkeurig en kan een planning aanhouden
Ook ben je nieuwsgierig naar alle ontwikkelingen op het gebied van content en online marketing
Je wil je verdiepen in de bouw- en installatiesector (wij helpen je daar graag bij)
Tot slot ben je gemotiveerd om content te maken over urgente onderwerpen als het woningtekort, de energietransitie en circulariteit.
Je dag begint: het is een thuiswerkdag of je bent die dag in ons moderne kantoor. Je vraagt naar de avond van je collega’s onder het genot van je eerste kop koffie of thee en duikt vervolgens in je mailbox. Hier vind je meteen goed nieuws: het interview wat je gisteren ter akkoord naar de geïnterviewde heb gestuurd is goedgekeurd. Yes, je stuurt het gelijk door naar de vormgever, zodat die het op kan nemen in het nieuwe magazine.
Vol goede moed ga je in de aan de slag met de voorbereiding voor een powersessie die we over twee weken voor een van onze klanten zullen verzorgen. De planning heb je al klaar, je gaat nu aan de slag om met de analyse van hun huidige content te maken.
Deze middag werk je samen met een van de analisten en de vormgever aan de nieuwe editie van het BouwKennis Jaarrapport. Vandaag staat de laatste ontwikkelingen in de bouw- en installatiesector centraal.
Je sluit de dag af door nog even te controleren of alle producties nog op schema lopen. Daarna klap je die laptop dicht. Thuis plof je op de bank om even uit te rusten, maar je hebt nog voldoende energie over om er een leuke (sport)avond van te maken.
Een salaris (tussen de €2.700,- en €3.950,- afhankelijk van ervaring).
Ongekend goede werksfeer. Met (internationale) collega’s die je aan het lachen maken en epische teamuitjes.
Veel vrijheid en zelfstandigheid.
Een gezellige, gezamenlijke lunch op kantoor
De mogelijkheid tot thuiswerken en het indelen van je eigen werkdagen.
Snel kans op een vaste aanstelling, vaak al na zeven maanden.
25 vakantiedagen bij een werkweek van 40 uur.
Reiskostenvergoeding, thuiswerkvergoeding en pensioenregeling.
De mogelijkheid jezelf verder te ontwikkelen door het volgen van trainingen.
Een goed te bereiken locatie, zowel met OV, fiets als de auto
Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staan we altijd voor open. Of je nu een week, maand of een jaar bij ons werkt.
Ben jij klaar om samen met ons de sector te versterken? Dan horen we graag van je!
Solliciteer dan direct of neem contact op met onze Corporate Recruiter Jasper via 0615643950 of jaspermagis@vmnmedia.nl.