BouwKennis is de marktinformatiespecialist voor fabrikanten en handelaren in de bouw-, vastgoed- en installatiewereld. Onze klanten zijn commerciële beleidsmakers, zoals marketingmanagers en directeuren uit de handel en industrie van bouw- en installatiematerialen.
Binnen BouwKennis kom je te werken op de afdeling Contentcreatie. Zij helpen onze klanten bij het behalen van doelen en klinkende resultaten. Online en offline. Steeds opnieuw. We zijn een full-service contentcollega op afstand voor onze klanten die contentstrategieën creëert, bewaakt, uitvoert, evalueert en verbetert. Praktisch, alert, gebaseerd op feiten en met een creatieve energie.
Je dag begint: het is een thuiswerkdag of je bent die dag in ons moderne kantoor. Je vraagt naar de avond van je collega’s onder het genot van je eerste kop koffie of thee en duikt vervolgens in je mailbox. Hier vind je meteen goed nieuws: je hebt akkoord op een van je interviews en deze kan door naar vormgeving.
Vol goede moed ga je aan de slag met het uitwerken van artikelen, interviews en visuals voor één van de magazines die we maken. Tussendoor bel je even met een fotograaf om de briefing voor een aankomend project door te nemen en je beantwoordt nog snel een mailtje van één van de opdrachtgevers waarvoor jij verantwoordelijk bent. Die ochtend verzorg je ook nog een post op LinkedIn van een van ‘jouw’ klanten.
Na de lunch ligt je focus op het uitwerken van een blog dat je voor een van onze klanten schrijft. Als je hiermee klaar bent, vraagt een van de vormgevers je aandacht. De door jou bedachte infographic is in concept gereed.
Je sluit je dag af met een overleg met het contentteam waarin weer een aantal leuke acties worden bedacht. Daarna neem je nog even je mail door en dan zit de werkdag erop. Je ploft op de bank om even uit te rusten, maar je hebt nog voldoende energie over om er een leuke avond van te maken.
• Content schrijven voor bijv. whitepapers, videographics, infographics, projectbeschrijvingen en blogs.
• Magazines maken met je teammaatjes.
• Interviews afnemen en daar lekker leesbare artikelen van maken voor verschillende doelgroepen.
• Je eigen projecten voor klanten begeleiden, plannen en managen.
• Actief in de weer met social media en het opzetten en uitvoeren van campagnes.
• Meedenken met de contentstrategie van onze opdrachtgevers.
• Een afwisselende baan waarbij je soms ook lekker op pad bent (voor een interview, redactieoverleg of videoshoot).
• Een hele fijne werksfeer, gezellige lunches en epische teamuitjes.
• De kans, ruimte en begeleiding om te groeien in het contentvak.
• Veel vrijheid en zelfstandigheid.
• Snel kans op een vaste aanstelling, vaak al na zeven maanden.
• 25 vakantiedagen bij werkweek van 40 uur.
• Reiskostenvergoeding en pensioenregeling.
• De mogelijkheid jezelf verder te ontwikkelen door het volgen van trainingen.
• De mogelijkheid tot thuiswerken en het indelen van je eigen werkdagen.
• Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staan we altijd voor open. Of je nu een week, maand of een jaar bij ons werkt.
Heb je nog vragen? Bel dan naar contentmanager Remco Tuns op het nummer (010) 206 69 96. Direct solliciteren? Stuur dan je cv, voorzien van een korte motivatie naar onzenieuwecollega@bouwkennis.nl of per post naar BouwKennis BV, t.a.v. Remco Tuns, Max Euwelaan 51, 3062 MA Rotterdam o.v.v. vacaturenummer BSM1001.